برنامه ریزی کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

برنامه ریزی کنکور سراسری

۷۸ بازديد
قبولی در کنکور سراسری برای داوطلبان، از قدیم تا به امروز که تغییرات چشمگیری در کنکور سراسری به وجود آمده است، سخت بوده و اکثر داوطلبان برای قبولی در کنکور از برنامه مطالعاتی و روش مطالعه رتبه های برتر سال های قبل کمک می گیرند، غافل از اینکه شرایط مطالعاتی هر شخصی اعم از سرعت مطالعه، مدت زمان باقی مانده تا ثبت نام کنکور، توانایی، شرایط خانوادگی، استعداد و توانایی و تند خوان و کند خوان بودن و... متفاوت است اما استفاده از تجربیات داوطلبان رتبه برتر، کمک شایانی به قبولی شما خواهد نمود. قبولی در کنکور سراسری علاوه بر داشتن هدف که اولین گام برای رسیدن به نتیجه مطلوب است، نیاز به برنامه ریزی کنکور با در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی و شرایط فردی داوطلب کنکور سراسری است.

در پاراگراف های قبل تر راجع به میزان اهمیت برنامه ریزی کنکور به مراتب، سخن گفتیم. اما قصد داریم در این بخش به موارد مهمی که لازم است در تنظیم برنامه بدان توجه نمایید نیز اشاره کنیم. چنانچه داوطلبی باشد که تمام وقت خود را صرفا به پیش روی در کتاب و تمام کردن صفحات کتاب، اختصاص دهد؛ نتیجه مناسبی در آزمون نخواهد گرفت زیرا از مورد بسیار مهمی با عنوان مرور دروس، غافل شده است. همچنین در این بین، تست زنی نیز از اهمیت بسیاری در کسب نتیجه مناسب در آزمون برخوردار می باشد. در واقع نداشتن برنامه منسجم می تواند عیب های بسیاری را به وجود آورد که از جمله آن ها، موارد زیر می باشد.

  1. باعث افزایش اضطراب و استرس داوطلب شده و او را ر دچار گمراهی و سردرگمی می کند.
  2. انعطاف پذیری داوطلب را کاهش می دهد.
  3. نقشه راه داوطلب از بین می رود.
  4. داوطلب توانایی مدیریت زمان را ندارد.
  5. باعث افزایش منابع و هزینه و انرژی مازاد می شود.
  6. نقاط ضعف و قوت خود را پیدا نمی کند.
  7. انگیزه و امید خود را از دست می دهد.
  8. کیفیت مطالعاتی مطلوب نخواهد داشت.
  9. و...

در این مقاله تلاشم نمودیم تا اطلاعات مهمی را درباره برنامه ریزی کنکور در اختیار شما کاربران سایت محصل قرار دهیم. البته این پایان راه نبوده و شما می توانید اطلاعات کامل تری را از کارشناسان و مشاوران سایت محصل دریافت نمایید. به منظور دریافت مشاوره تلفنی لازم است بر روی دکمه رزرو مشاوره و به منظور داشتن برنامه ریزی درسی بر روی دکمه رزرو برنامه کلیک کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.







منبع: سایت برنامه رایگان کنکور
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.