برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی

۸۱ بازديد

رشته طراحی صنعتی امروزه در ایران با نام طراحی محصول نیز شناخته می شود. طراحی صنعتی به طور کلی ترکیبی از صنعت و هنر می باشد که در آن به طراحی و تولید محصولات و تجهیزاتی که ما در زندگی روزمره از آن ها به کار می بریم، می پردازد. هدف از تربیت متخصصان در این زمینه از علم این است که با استفاده از فکر، ابتکار و زیبایی شناسی به طراحی محصولاتی بپردازند که محیطی زیبا و مناسب برای بشر ابداع کنند تا بتوانند بهتر و آسان تر کارهای روزمره خود را انجام دهند. به طور کلی طراحی صنعتی به توسعه محصولات تولیدی مانند لوازم خانگی و خودرو می پردازد.

طراحی صنعتی فرآیندی سیستماتیک می باشد که علاوه بر دارا یودن مراحل مختلف، سعی بر این دارد که ارتباطی قانونمند بین این مراحل برقرار کند. متخصصان طراحی صنعتی مراحل کار خود را با انجام تحقیقات شروع می کنند و پس از بررسی ایده های مختلف، ایده بهتر را انتخاب و به طراحی آن می پردازند. افرادی که علاقمند ورود به این رشته می باشند، باید دارای توانایی هایی از جمله خلاقیت بالا، صبر و حوصله زیاد، روحیه کار تیمی، قدرت ارتباط خوب با دیگران، علاقه و استعداد در خلق و ابداع محصولات جدید و... باشند. همچنین افرادی که به این حوزه از علم ورود می کنند باید برای موفقیت، در دروسی مانند ریاضیات، هندسه و فیزیک پایه قوی نیز داشته باشند.

رشته طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد و داوطلبان می توانند با ورود به دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی بالاتر، در یکی از زیرشاخه های (طراحی محصول، طراحی محیطی، طراحی اسباب بازی، طراحی بسته بندی، طراحی مبلمان و...) دانش و مهارت خود را افزاش دهند. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در صنایع مختلفی مانند صنعت مبلمان، لوازم خانگی، خودروسازی و... فعالیت کنند. داوطلبان برای موفقیت در این رشته باید علاوه بر دروس و مباحث تئوری دانشگاه، مهارت های عملی را نیز یاد بگیرند تا بتوانند در آینده شغلی خود موفق تر حاضر شوند. 







منبع: برنامه ریزی ارشد طراحی صنعتی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.