کنکور سراسری تجربی 1403

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

کنکور سراسری تجربی 1403

۸۰ بازديد
کنکور سراسری تجربی از پرطرفدارترین کنکورها در بین سایر گروه های آزمایشی می باشد و بیشتر داوطلبان این آزمون به دنبال قبولی در رشته های پرمتقاضی پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، هوشبری، مامایی و... می باشند. برای ورود به به رشته های پزشکی لازم است به رتبه قبولی کنکور دست یابید. همچنین برای کسب رتبه مورد نیاز ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی بایستی برنامه درسی شخصی سازی شده داشته باشید و از منابع متناسب با سطح درسی خود بهره جویید. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

در برخی سال ها شاهد ارائه لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته کنکور می باشیم!

ثبت نام کنکور الکترونیکی تجربی 1403

کنکور سراسری و آزاد از جمله آزمون هایی است که هر ساله در گروه های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر) برگزار می شود. متقاضان برای شرکت در این آزمون بایستی فرم ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل نمایند سپس برای شرکت در آزمون حضور به محل تعیین شده آزمون مراجعه نمایند. در آزمون هایی که تا به امروز برگزار شده است داوطلبان با سیستم کاغذ و قلمی این آزمون صورت می گرفته است.

طرح آزمون های الکترونیک از سال های شیوع کرونا آغاز شده است اما تا به امروز همچنان شاهد آزمون های کاغذ و قلمی بوده ایم، در طرح کنکور الکترونیکی که بنابر اعلام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده است، این آزمون در سال های بعدی اجرا خواهد شد. نجوه برگزاری این آزمون به این صورت می باشد که داوطلبان با ثبت نام الکترونیکی و سپس با مراجعه حضوری با استفاده از سیتم های هوشمند الکترونیکی اقدام به پاسخ دهی سوالات آزمون می نمایند. این آزمون در بهمن ماه سال جاری به شکل آزمایشی برگزار خواهد شد و در صورت مورد تایید بودن ادامه خواهد داشت. 

در آزمون الکترونیکی امکان تقلب در آزمون وجود نخواهد داشت و همانند آزمون های با سیستم کاغذ و قلمی که سوالات و پاسخ نامه در میان داوطلبان توزیع می شود، در این آزمون با استفاده از سیستم هوشمند که برای هر متقاضی جداگانه می باشد سوالات هر داوطلب بر روی صفحه رایانه قابل نمایش خواهد بود و داوطلبان امکان پاسخ دهی را خواهند داشت.








منبع: کنکور تجربی 1403
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.