ضرایب دروس کنکور انسانی 1403

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

ضرایب دروس کنکور انسانی 1403

۹۳ بازديد

همانطور که در مقدمه ذکر کردیم، آزمون کتبی ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دارای اهمیت به سزایی است. این حقیقت که دانش اموزان در مدارس فرصت کافی برای پاسخ به سوالات را دارند و معمولا از یک کتاب، سوالات طرح می شود پوشیده نیست، اما شما در کنکور سراسری وقت کمتری برای پاسخ به سوالات را دارید و همچنین که سوالات از تمام دروس دبیرستان توسط طراحان سوالات کنکور، برگزیده می شود که همین امر موجب دشواری و استرس برای داطلبان است.

داوطلبان باید مستحضر باشند که شرکت کردن در این آزمون دارای شرایط عمومی، اختصاصی و مدارک ضرورری است. لازم به ذکر است علاوه بر شرایط ثبت نام، شرکت کنندگان باید مطلع باشند که هر رشته دارای دروس اختصاصی منحصر به فرد خود، ضرایب و مواد درسی متفاوت نیز هست. متقاضیان ملزم هستند که دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را با جزییات مطالعه کرده و با خاطری مطمئن اقدام به نام نویسی کنند. گروه نویسندگان مشاوران برتر ضرایب درس های کنکور سراسری رشته انسانی را در جدول ذیل به شما نشان می دهد

یکی از پر اهمیت ترین موضوعاتی که در کنکور سراسری می توان به آن اشاره کرد، تاثیر ضریب هر درس است. هر چقدر که ضریب یک درس بیشتر باشد تاثیر آن نیز در نتیجه و رتبه آزمون بیشتر می شود. سازمان سنجش و آموزش کشور با توجه به هر رشته، ضرایب درسی متفاوتی را اعمال کرده است. داوطلبان آزمون سراسری باید با آگاهی تمام از ضرایب دروس، اقدام به ثبت نام کنکور کنند.

از جمله مصوباتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در برگزاری کنکور سراسری اعلام نموده است، می توان به تغییر ضرایب دروس و حذف درس های عمومی اشاره کرد. شایان ذکر است که انتقال تاثیر نمرات درس های عمومی به امتحانات نهایی از دیگر تغییرات شایان کنکور سراسری به حساب می آید که کنکور سراسری انسانی از این موضوع مستثنی نیست. در جدول فوق، تغییرات ضرایب کنکور انسانی خدمت شما عزیزان ارائه گردید.







منبع: ضرایب دروس انسانی 1403
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.